Nyheder -

Will Ferrell bliver medejer og nyt ansigt for Lunar

Den finansielle udfordrer Lunar byder nu velkommen til den verdenskendte skuespiller og komiker Will Ferrell som ny investor i unicorn-virksomheden.

Som en af Europas hurtigstvoksende fintechvirksomheder har Lunar en mission om at give brugerne magten tilbage over deres egne penge.

I dag har Lunar over 500.000 brugere i Danmark, Sverige og Norge, og målet for virksomheden er at nå over 1 million brugere i 2023.

Nu er så skuespilleren Will Ferrell kommet med på holdet og ind i ejerkredsen, hvor han skal være med til at udvikle Lunars brand og ansigt udadtil det næste år.

“Jeg er begejstret for at være en del af Lunars mission om at give forbrugere og virksomheder mere kontrol over deres penge. Det betyder, at jeg udvider mit engagement i de nordiske lande, som ligger mit hjerte nært. Befolkningen i Skandinavien er smarte, sexede og trætte af, at andre blander sig i deres penge. Her kommer Lunar ind som en digital disrupter i den finansielle sektor,” siger Will Ferrell.

Kontrollen tilbage over økonomien

I 2021 rejste Lunar en investeringsrunde på 210 mio. euro fra Heartland, Kinnevik og Tencent.

Og med en værdi på nu over 1 mia. euro er Lunar en af Europas nyeste unicorn-virksomheder.

Ved at få Will Ferrell med ombord vil Lunar gøre forbrugerne opmærksomme på, at de kan bruge teknologi til at tage kontrollen tilbage over deres økonomi - tilsat en portion ironi til et emne, de fleste ikke orker engagere sig i.

“Vi er virkelig glade for at få Will Ferrell ombord i vores næste vækstfase. Både vores aktionærer og 500 ansatte kan ikke vente med at bygge et stærkere brand sammen med Will. Vores kunder kan se frem til at få pengesager forklaret på en helt ny måde og at vi sammen definerer en ny fremtid for penge,” siger Ken Villum Klausen.