verybigimage
NyhederUdgivet

Lunar køber Paylike - fremtidens måde at betale på lander snart.

Finansvirksomheden Lunar køber betalingsplatformen Paylike for at gøre det nemmere, hurtigere og billigere for både iværksættere med en webshop og kunderne at handle online.

Når en virksomhed i dag startes fra bunden af en iværksætter, er det ofte med en webshop tilknyttet forretningen. Det vil den moderne finansvirksomhed Lunar nu gøre endnu nemmere ved at tilbyde virksomhedskunderne både en bankkonto og en ny betalingsmotor til deres website.

Derfor køber Lunar betalingsplatformen Paylike, og giver sine erhvervskunder mulighed for at tage imod betalinger fra kunder direkte i Lunar uden de mellemled, der er nødvendige i dag, når en virksomhed med e-handel skal have aftaler med betalingsgateway og indløser.

Ken Villum Klausen, stifter og adm. direktør i Lunar, siger:

• Vi har i det seneste år set en voldsom vækst i både nyskabte iværksættervirksomheder, der satser på e-handel og mindre virksomheder, der retter sigtekornet mod digitale muligheder. Mange af dem har i dag en Lunar Business-konto, og nu vil vi gøre deres forretningsliv nemmere.
  • Vi er meget glade for, at Paylike nu bliver en del af Lunar, for det betyder, at vi kan give vores business-kunder alt det, de har brug for, når de satser på en digital forretning. Lige fra bankkonto til betalinger på deres hjemmeside, og det kommer til at spare mange iværksættere for en masse tid og penge.

Detaljerne ved handlen bliver ikke offentliggjort, men Lunar køber Paylike, hvoraf 50% i dag ejes af Clearhaus og 50% af de to stiftere Thomas Jensen og Lars Bo Thomsen.

Lars Bo Thomsen, co-founder & COO i Paylike:

• Da vi startede Paylike i 2015, var det for at gøre det simplere og hurtigere for virksomheder at tage imod betalinger. Dengang kunne opsætningen og godkendelsen til en betalingsløsning tage uger. Med Paylike lancerede vi et moderne alternativ, hvor det hele klares på minutter. Nu tager vi endnu et stort skridt frem ved at tilbyde betalinger direkte til erhvervskontoen. Det er fintech, når det virker."

Paylike er en aarhusiansk fintech-virksomhed, der er stiftet i 2015 for at gøre det nemmere og billigere at tage imod betalinger online. Paylike sparer webshopejere for tid og penge ved at lade kundernes betalinger gå gennem deres system som let integreres på de mest gængse hjemmesider.

I september kunne Lunar også løfte sløret for den nye checkout-løsning, hvor kunderne kun behøver indtaste sit telefonnummer for at betale online. Lunar har derfor lanceret sin egen webshop, der viser hvordan den nye måde at betale på fungerer.

Lunar bliver den første bank i Danmark, der både tilbyder erhvervskunderne en erhvervskonto og mulighed for at styre betalingerne i webshoppen samme sted. Betalingsområdet er en ny satsning fra Lunar, der i juli kunne annoncere en kapitalrejsning på 1,5 mia. kr., hvor Heartland, Kinnevik og Tencent kom ind som nye investorer.