verybigimage
NyhederUdgivet

Lunar rejser 520 mio. kr. i serie D-2 runde.

Fintech-virksomheden Lunar rejser 70 millioner euro, der skal accelerere ekspansion i Norden. Runden er anden del af finansieringsrunden i sommeren 2021.

Det nordiske fintech-selskab Lunar, som skaber platformen til fremtidens penge for brugere og virksomheder, rejser serie-D-2 runde.

Det sker, efter at Lunar netop har lanceret en ny kryptohandelsplatform i Danmark og Sverige og samtidig satser hårdere på betalingsmarkedet.

Finansieringsrunden lyder på 70 millioner euro dvs. over en halv milliard danske kroner, og bringer den samlede serie D-runde op på 280 millioner euro i alt.

Det er eksisterende investorer i virksomheden, der har deltaget i runden, der følger i hælene på sidste års kapitalindsprøjtning, hvor Lunar bød velkommen til investorer som Heartland, Kinnevik og Tencent.

Ken Villum Klausen, stifter og adm. direktør for Lunar, siger:

“Vi er taknemmelige for den dedikation og tillid, som vores investorer har til Lunar. Vi vil fortsætte med at investere i at give forbrugere og virksomheder flere muligheder for at få kontrol over deres penge.”

“Den nye kapital gør os i stand til at holde momentum i vores nordiske ekspansion. I de første måneder af 2022 lancerede vi vores nye nordiske krypto-platform, vi har gjort det muligt for vores erhvervskunder at acceptere og spore kortbetalinger i deres webshop, og vi forventer også at kigge på muligheder for at vokse gennem opkøb.”

Ny krypto-handelsplatform og B2B-betalinger.

Lunar har netop lanceret en blockchain-arm og en nordisk krypto-platform i et forsøg på at gøre krypto-handel problemfri og mere gennemsigtigt for de nordiske forbrugere under navnet Lunar Block.

Til lanceringen af Lunar Block kan brugere købe og sælge Bitcoin, Ethereum, Cardano, Polkadot og Doge i Lunar-appen. Men det forventes, at platformen i fremtiden vil blive hjemsted for flere løsninger indenfor blockchain-universet, som, Lunar mener, har stort potentiale.

Derudover annoncerede Lunar i oktober 2021 også købet af betalingsplatformen Paylike, der markerer et større sats på at integrere betalingsmarkedet i forretningen.

Lunar har lanceret et checkout-system for dets voksende antal af erhvervskunder, der har en webshop. Samtidig har fintech-virksomheden indbygget muligheden for, at erhvervskunderne kan bruge Lunar til at modtage betalinger til deres webshop.